התעמלות במים לנשים בהריון

התעמלות במים לנשים בהריון

חמישי, דצמבר 6th, 2018


פעילות במים בזמן הריון יכולה להקל באופן משמעותי על הקשיים המלווים את האישה ההרה. התעמלות במים תורמת לחיזוק שרירים כללי, פתרון אידיאלי להתגבר על מכשולי המשקל והכבדות, רוגע וחיבור בין האם לעובר.

היעדר כוח הכבידה במים, תמיכת המים בגוף וכושר הציפה הופכים כל תנועה לקלילה ומהנה, וכמובן, מסייעת בחזרה לכושר ולמשקל לאחר הלידה.

יתרונות התעמלות במים לנשים בהריון

  • פעילות פיזית במהלך ההיריון, המעודדת חזרה מהירה לכושר לאחר הלידה. במים הגוף עובד קשה יותר אך לא אינך מזיעה או מרגישה תחושה של קושי.
  • שיפור מערכת לב ריאה, וכתוצאה מכך הקלה על קשיי נשימה הנובעים ממעבר הדם לעובר.
  • המים מאפשרים ביצוע תנועות ותרגילים פיזיים שאינם אפשריים או קשים לאישה הרה בסביבה יבשה.
  • התנועה במים מסייעת להגדלת טווח התנועה המצטמצם משמעותית בהיריון,
  • עבודה במים על חיזוק שרירי האגן ושרירי הבטן התחתונה – יכול להקל על כאבים, ולסייע ללידה מוצלחת.
  • הפעילות במים מסייעת להורדת מתח השרירים, הרפיה ומביאה לרגיעה פיזית ונפשית.
  • סיוע בהתפתחות העובר – עצם הפעילות הגופנית מאיצה את הזרמת החמצן גם לעובר.
  • המים מהווים סביבה בטוחה ושמורה לאם ולעובר.

כמובן שתמיד יש צורך להישמע לגוף!